TOP termékek

Tanúsítvány

Árukereső, a hiteles vásárlási kalauz
Blog

Melyik proteint válasszam?

Eszter
2021.07.08 07:17
Melyik proteint válasszam?

Proteineket különféle szempontok szerint választunk, többek között izmaink karbantartásához, optimális súly fenntartásához, vegán életmód mellett fehérje pótláshoz vagy egyszerűen egészségi állapotuk javításához.

 

 

A fehérje-kiegészítők vagyis protein porok a legnépszerűbb és rendkívül széleskörűen felhasználható termékek a modern táplálkozásban.

Proteineket különféle szempontok szerint választunk, többek között izmaink karbantartásához, optimális súly fenntartásához, vegán életmód mellett fehérje pótláshoz vagy egyszerűen egészségi állapotuk javításához.

Ez a cikk elmagyarázza, hogy melyik fehérje típustól mit várhatsz a választásod szerint.

Ami az alapvető tápanyagokat illeti, a fehérje a lista tetején áll. Sokan kíváncsiak arra, hogy melyik protein az ideális választás.

A fehérje energiaforrás, segíthet a sérült szövetek helyreállításában, elengedhetetlen a növekedéshez, izomépítéshez és szerepet játszik a fertőzések és a betegségek megelőzésében.

A fehérje természetesen bőségesen megtalálható olyan ételekben, mint a hús, a hal, a tojás, a tejtermékek, az olajos magvak és a hüvelyesek.

De kaphatóak kitűnő készítmények is, melyekkel sokkal könyebb és kiszámíthatóbb a napi fehérjebevitel, ezek közismert nevükön fehérjeporok vagy proteinporok.

 

Sokféle fehérjéből választhatunk.

 

Íme néhány a legismertebb protein típusok közül:

Tejsavófehérje: tej alapú fehérje. Minden esszenciális aminosavat tartalmaz és elég gyorsan felszívódik, de a rostanyagok hiányoznak tisztán tejsavóból készült termékekből. Tejfehérje allergiásoknak vagy azoknak, akik kerülik az állati eredetű élelmiszereket, nem ajánlott.

Kazein fehérje: tej alapú fehérje. Minden esszenciális aminosavat tartalmaz, lassan felszívódó, ezért az emberek gyakran lefekvés előtt fogyasztják. Szintén nem javasolt tejfehérje allergiásoknak!

Szójafehérje: Növényi alapú fehérje, amely tartalmazza az összes esszenciális aminosavat. Tartalmazhat fitoösztrogéneket, amelyeknek lehetnek jótékony vagy kevésbé jó hatásai is, egyénileg változó.

Borsófehérje: Növényi alapú fehérje. Természetes, tiszta. Könnyen emészthető, sok esszenciális aminosavat tartalmaz. Szinte minden étrendhez kiválóan alkalmas, mivel természetesen vegán és hipoallergén. A borsófehérje kiváló minőségű fehérje és nagyszerű vasforrás. Segítheti az izomnövekedést, a fogyást és a szív egészségét.

Rizsfehérje: Növényi alapú fehérje. A rizsfehérjében található aminosavak segíthetnek kiegyensúlyozni a vércukorszintet. Segíthetnek a vérnyomás és a vérzsírok mennyiségének csökkentésében is.

Kenderfehérje: Növényi eredetű fehérje, amely kendermagból készül, és magas rosttartalmú, valamint nélkülözhetetlen omega-3 és omega-6 zsírokat tartalmaz. A kenderfehérje por és a kendermag egyaránt gazdag omega-3 és omega-6 zsírsavakban. Ezek az esszenciális zsírsavak segítenek fenntartani a jó szív- és érrendszeri egészséget. Védik a szívet, segítenek a sovány  - a sovány nem egészséges és nem divatos testtömeg fenntartásában és az agy működésének serkentésében.

 

A fehérjeporok, protein készítmények hasznosak a fehérjebevitel növelésére. Kényelmesek, gyorsan és sokféle módon elkészíthetőek, hordozhatóak.

 

Protein porok fogyasztásával pontosan tudod mindig, hogy mennyi fehérjét vittél be, így könnyen igazíthatod étkezésedet az aktuális célodtól függően. Válassz akár többfélét, akár egyet.

 

 

 

A napi fehérjebeviteledhez a protein porok legegyszerűbb elkészítési módja a protein shake:

Tedd a fehérje port egy shaker-be, öntsd fel vízzel vagy növényi tejjel, rázd, idd!

 

Proteines receptek:

Ha van rá 10 perced (igen, tényleg csak annyi kell hozzájuk), akkor pedig készítsd el valamelyik ínycsiklandó, egészséges magas fehérjetartalmú receptet, amit itt láthatsz:

 

 

 

 

  

 


 

 

TOVÁBBI BLOG CIKKEK 

RECEPTEK

 


 

 

Mikor egyem/igyam meg a napi protein adagom?

Mikor egyem/igyam meg a napi protein adagom?

 

Míg a reggel elfogyasztott fehérjét több energia előállítására használja fel a szervezet, este ugyanezt az élelmiszerforrást izomsejtjeink az éjszakai regeneráció támogatására és az izomnövekedés folyamatának fokozására fordítja.

 

 ELOLVASOM 

 

 

 

 

 

Biztosan nem éhezik, aki sokat eszik?

Biztosan nem éhezik, aki sokat eszik?

Ezt vizsgálják a táplálkozás minőségével foglalkozó szakemberek, amely egy viszonylag új irányzat, de máris rengeteg adattal, következtetéssel szolgál.

 

Ez a DIET QUALITY, azaz a minőségi étrend tudománya.

 ELOLVASOM