TOP termékek

Tanúsítvány

Árukereső, a hiteles vásárlási kalauz

Házhozszállítás

Csomagod a futárnál bankkártyával is fizetheted!

20ezer Ft felett INGYENES házhozszállítás

Részletesebb információk ITT



Látogassa meg a Naturharmonia.hu webüzletet a ShopManian

 

Webműsor.hu - Az online műsorújság https://webmusor.hu/

Egészség blog

Veganuár

Eszter
Eszter
2022.01.07 15:56
Veganuár

Vegán, vegetáriánus vagy húsevő?

Általános mítosz, hogy nehéz elegendő fehérjét bevinni tisztán növényi élelmiszerekből. Valójában minden esszenciális fehérje építőelemet, azaz aminosavat biztosítanak a növények, amire szükségünk van. 

Kétségkívül egészséges sok növényi alapú élelmiszert fogyasztani, de vajon érdemes átállni tisztán növényi étrendre, egyáltalán szükséges teljesen kiiktatni az állati eredetű ételeket?

Egy alapvetően húsevő társadalomban mennyire nehéz az átállás? Drága? Macerás? Megéri?

Ezekre e kérdésekre kerestük a választ. Előnyök, hátrányok, tippek következnek, amivel nem titkolt szándékunk meggyőzni, miért jó, ha több „zöldet” eszel.

 

 

Egyre többen válunk vegánná vagy vegetáriánussá.

Sokan a saját egészségük vagy éppen egészségügyi problémáik megoldása, netán fogyás vagy jobb erőnlét miatt próbálják ki ezt a táplálkozási formát.

 

Az állati eredetű termékektől, köztük a hústól, haltól, tejtermékektől és tojástól mentes étrend környezetvédelmi és etikai érvei is meggyőzőek legtöbbünk számára.

 

Azonban ha egész eddigi életedben húsevő voltál, nehéz elkezdeni, nehéz kitalálni, mi a legjobb, legegyszerűbb módja az életmódváltásnak.

 

 

 

 

Egyből bele kell ugrani a közepébe vagy inkább kicsiben kezdjem?

Mindenkinek magának kell eldöntenie egy kis önismerettel, hogy a drasztikus gyors vagy a lassú változás a megfelelőbb.

Leginkább a fokozatos váltás javasolt, így könnyebb átállni a szervezetünknek és az agyunknak is az új étrendre. Érdemes kicsiben kezdeni, napi egy-két étkezéssel vagy heti beosztással, folyamatosan növelve az állati eredetű élelmiszerektől mentes napok számát. Így van időd megtalálni azokat az ételeket, melyeket könnyen elkészíthetsz és szívesen megeszel.

Például, ha csak a reggelidet lecseréled a változatos ízekben kapható Buddha tálakra vagy magas fehérje tartalmú Proats-ra, máris elkezdted, anélkül, hogy ez plusz idődbe kerülne. Ráadásul pénztárca barát alternatívát is adnak, arról nem is beszélve, hogy sokkal komplexebb tápanyagokkal indítod a napot, mint amit egy sonkás szendvics tud adni.

 

 

Hogyan kezeljem a húsimádó család és barátok negatív megjegyzéseit?

Légy empatikus a negatív hozzáállást kifejező emberekkel szemben, hiszen Te sem vetetted meg nemrég a húst. Mondd el nekik miért döntöttél így, hogy hogyan érzed magad a váltás hatására és ha van rá alkalom, kóstoltasd meg velük, amit eszel, hogy rájöjjenek, mennyire finom és laktató lehet a növényi étrend. Persze ne akard mindenáron meggyőzni, mindenki döntse el maga, hogyan szeretne élni, inkább csak az elfogadást hangsúlyozd, ami az élet minden területén fontos.

 

Elegendő lesz a fehérjebevitelem?

Általános mítosz, hogy nehéz elegendő fehérjét bevinni tisztán növényi élelmiszerekből. Valójában minden esszenciális fehérje építőelemet, azaz aminosavat biztosítanak a növények, amire szükségünk van. Jó források közé tartozik a bab, a lencse, a borsó, a csicseriborsó, rizs, kender, a mogyoróvaj, a kesudió vagy a tökmag. Ha mégis tartasz tőle, hogy kevés lesz, vagy intenzíven sportolsz, pótold a legegyszerűbb módon, egészséges, bio növényi alapú protein porokkal, melyeket pillanatok alatt elkészíthetsz vagy különböző ételeket is bátran dúsíthatsz velük. 

 

 

Mi a helyzet a vitaminokkal és ásványi anyagokkal?

Megfelelő vegán élelmiszerek felhasználásával még sokkal több vitaminhoz és ásványi anyaghoz juthatsz, mint sok hús fogyasztásával.

Például a dúsított növényi tej ugyanannyi kalciumot tartalmaz, mint a tehéntej, ugyanígy a növényi alapú joghurtok is. Ráadásul laktózmentesek, de a tejcukorérzékenyek is nyugodtan fogyaszthatják.

Érdemes a fokozatos vegán váltás közben szép lassan megismerkedni majd a növények vitamin és ásványi anyag tartalmával, hogy elmúljon az ezirányú aggodalmad is.

 

 

A vegánság egy diéta? Karcsúsodni vagy hízni fogok tőle?

Nem, nem, nem, illetve csak, ha akarod!

A vegán vagy vegetariánus életmód nem diéta, legalábbis nem abban az értelemben, hogy nélkülöznöd kell tápanyagokat, sőt!!

Súlyt veszteni, hízni pedig csak akkor fogsz tőle, ha annak megfelelően táplálkozol. Miután minden szükséges tápanyagot megkap a szervezeted így is, ezért te alakítod ki a szénhidrát-zsír-fehérje arányodat és mennyiségeket a célodtól függően.

Ám, mivel a vegetariánus étrenddel elkezdesz tudatosabban táplálkozni, több, magasabb rost és tápértéktartalmú eledelt választasz, hamarabb elérheted vele a célod, ha az a testsúlyod csökkentése.

 

Mi van, ha elcsábulok néha? Ha nem vagyok elég szigorú magamhoz.

Először is nem kell szigorúnak lenned! Nem kell kihagynod a nasikat, léteznek bőven vegán édes vagy sós finomságok, melyekhez hírleveleinkben is találsz könnyen elkészíthető, egészséges recepteket.

Megint csak a célodtól függően, miszerint teljesen vegetariánus/vegán életmódra akarsz áttérni vagy csak jelentősen megnövelni a növényi alapú ételek arányát, néha még az állati eredetű élelmiszerekhez is hozzányúlhatsz, ha akarsz.

Nem baj! Főleg az elején.

 

 

 

A lényeg, ahogy a szlogenünk is mondja, hogy KEZDD MOST! Ne halogass, vágj bele és tapasztald meg az előnyeit!

Segítünk receptekkel és szuper ételekkel, ugyanis a naturharmonia webshop-ban csupa vegán, kizárólag természetes összetevőkből készült, mindenféle mesterséges tartósítószertől vagy ízfokozótól mentes termékeket találsz.



Hogyan juthatsz azonnal, magas fehérjetartalmú vegán receptekhez?
Add meg a neved és az email címed, ahova küldhetjük az ebook-ot és 24 órán belül küldjük a linket, amelyre kattintva letöltheted vagy böngészheted online.
 

 

 

 

 

 

 

 

Amilyen természetes csak lehet!

Iswari: Egyenesen a napfényes Portugáliából hozzuk a lehető legtermészetesebb szuperélelmiszerekből készülő új termékeinket.

 

Ezek az ínycsiklandozó finomságok valamennyien gluténmentes és vegán termékek, melyek 100%-ban természetes összetevőket tartalmaznak, adalékanyagok és tartósítószerek nélkül.

Superfood reggeli minden korosztálynak.

Szuper Fitt szeletek kicsiknek és nagyoknak, munkához, diétához, játékhoz vagy sporthoz.

Természetes superfood alapanyagok melyekkel meglévő ételeiteket/italaitokat turbózhatjátok fel vitaminokkal, antioxidánsokkal, ásványi anyagokkal, fehérjékkel.
Super vegan termékek sportolóknak – kizárólag a növények erejével. Energia, rehidratálás, izomnövekedés, fehérjepótlás – mindenre van javaslatunk.
- És személyes kedvencünk: a Macaccinok. Kávéhelyettesítő szuperitalok, a kávé élénkítő hatásával, de a koffein mellékhatása nélkül.
Maca, Matcha, Moringa, Kókusznektár, Nyers kakaó, Spirulina, Lucuma és még számos csodálatos termék.