Szűrés

Márka
Probléma-Megoldás
Jellemzők
Típus
Manufacturer
Ár
2 450 Ft - 3 210 Ft

TOP termékek

Tanúsítvány

Árukereső, a hiteles vásárlási kalauz

Reggeliző termékek

A reggeli számos előnnyel jár egészségünk és jólétünk szempontjából

A reggeli egy átaludt éjszaka után ellátja a testet és az agyat üzemanyaggal. Reggeli nélkül gyakorlatilag üzemanyag nélkül indulsz neki a napnak, mintha egy autót benzin nélkül szeretnél elindítani.

A táplálkozási szakemberek azt tanácsolják:

  • a reggelit az ébredéstől számított két órán belül el kell fogyasztani
  • az egészséges reggelinek viszonylag sok kalóriát kell biztosítania az irányadó a napi szükségletből (GDA) 20-35%  között .

Az energiaellátáson kívül a reggelinek fontos tápanyagokat kell tartalmaznia, például kalcium, vas és B-vitaminok, valamint fehérje és rostforrások. A testnek szüksége van ezekre az alapvető tápanyagokra, és a kutatások azt mutatják, hogy ha ezeket elmulasztjuk a reggelinél, akkor kevésbé valószínű, hogy a nap későbbi részében kompenzáljuk őket. A gyümölcs és a zöldség jó vitamin- és ásványianyag-forrás, ezért próbáld meg reggelire bevinni a napi öt adag nyers zöldség és gyümlcsadagodnak egy részét, legyen az egy banán vagy egy pohár gyümölcslé.

A reggeli derékbőségre is jó hatással lehet, a kutatások azt mutatják, hogy azok, akik reggeliznek, kevésbé hajlamosak a túlsúlyra és inkább az ideális súlytartományukba esnek. Ha kihagyod a reggelit, akkor nagyobb valószínűséggel kívánod megl a magas cukortartalmú és zsíros harapnivalókat a nap közepén.

Kognitív funkció

A reggeli helyreállítja a glükózszintet, amely nélkülözhetetlen szénhidrát, az agy működéséhez szükséges. Számos tanulmány kimutatta, hogy a reggeli elfogyasztása  javíthatja a memóriát és a koncentráció szintjét, és boldogabbá is tehet minket, mivel javíthatja a hangulatot és csökkenti stresszszintet. A gyermekek körében végzett vizsgálatokban a reggeli javíthatja az iskolai teljesítményt, a viselkedést, és a jobb osztályzatokhoz kapcsolódik. Csakúgy, mint a test bármely más szervének, az agynak is energiára van szüksége ahhoz, hogy a legjobban működjön!

Energiaigény

Az emberek energiaigénye a tevékenység szinttől és az életszakasztól függően változik, de általában a férfiak több energiát igényelnek, mint a nők. A növekvő gyerekek sok energiát igényelnek, például a 7-10 éves fiúknak kb. Naponta 1970 kcal, és a 7-10 éves lányoknak kb. 1740 kcal. Felnőtteknél a férfiak kb. 2500 kcal és nő kb. 2000 kcal naponta.

Hosszú távú egészség

EGY EGÉSZSÉGES, KIEGYENSÚLYOZOTT REGGELI ELFOGYASZTÁSA HOSSZÚ TÁVON EGÉSZSÉGÜGYI ELŐNYÖKKEL JÁR. CSÖKKENTHETI AZ ELHÍZÁST, A MAGAS VÉRNYOMÁST, A SZÍVBETEGSÉGEKET ÉS A CUKORBETEGSÉGET.

A reggeli kiváló alkalom arra, hogy lehetőség szerint családosan együtt étkezzünk. A gyermekkorban a jó reggelizési szokások kialakítása és a serdülőkorban történő fenntartása fontos tényező lehet a reggeli kihagyás gyakoriságának csökkentésében és az egész életen át tartó jó étkezési szokások kialakításában.

A reggeli tehát a nap legfontosabb étkezése!

Tovább