TOP termékek

Tanúsítvány

Árukereső, a hiteles vásárlási kalauz
Egészség blog

Miért pont kender fehérje?

Eszter
Eszter
2021.08.20 16:44
Miért pont kender fehérje?

A kenderfehérje por az egyik legnépszerűbb protein fajta, amelyet préselt kendermag finom porrá őrlésével készítenek. Enyhén diós, nem túl erős íze miatt rengetegen kedvelik, akik vegán fehérjekiegészítést keresnek étrendjük teljessé tételéhez.

A Hemp vagy Kendermag Protein egy olyan növényi fehérjeforrás, melyet fogyaszthatnak vegetáriánusok, vegánok, továbbá laktóz, glutén, szója vagy tejhehérje intoleranciával küzdő emberek is.

 

A kendermagprotein teljes értékű vegán fehérje:

A kender kiváló minőségű vegán fehérje, amely mind a kilenc esszenciális aminosavat, valamint rostot, egészséges zsírokat és ásványi anyagokat tartalmaz.

A kender egy teljes értékű fehérje, amely mind a kilenc esszenciális aminosavat tartalmazza, amelyeket az étkezéssel kell bevinnünk.

A kenderfehérje aminosavprofilja hasonló a tojásfehérjéhez és a szójához, amelyek egyaránt kiváló minőségű fehérjeforrások.

Egy 1/4 csésze (30 gramm) adag kenderfehérje por körülbelül 120 kalóriát és 15 gramm fehérjét tartalmaz.

Azok számára, akik a kevésbé feldolgozott fehérjeforrásokat részesítik előnyben, a kenderfehérje jó választás.

 

Könnyen emészthető:

A kutatások azt mutatják, hogy az őrölt kendermagban található fehérjék 91–98% -a emészthető. (https://www.healthline.com/nutrition/hemp-protein-powder#digestion)

 

Ez azt jelenti, hogy a szervezet a kenderfehérjeporban található aminosavak szinte mindegyikét felhasználjuk fontos testi funkciókhoz, például regeneráláshoz és izomépítéshez.

 

A kutatások szerint a kender könnyen emészthető, mert tartalmaz edestint (ez egy biológiailag aktív fehérje) és albumint, amelyeket a szervezet gyorsan le tud bontani és felhasználni.

Kutatások kimutatták, hogy a hőfeldolgozás körülbelül 10%-kal csökkentheti a kenderfehérje emészthetőségét, ezért keresd a hidegen sajtolt magvakból készült kenderfehérje-porokat, mint például az Iswari Kenderfehérje.

 

 

A kendermagprotein jó rostforrás:

A magas rosttartalmú étrend számos egészségügyi előnnyel jár, beleértve a jobb, kiegyensúlyozotabb vércukorszintet, az egészséges bélbaktériumokat és a bélrák kockázatának csökkentését.

A nőknek napi 25 grammot és a férfiaknak 38 gramm rostot kell fogyasztaniuk. 

A rostban gazdag ételek , például a kenderfehérje segíthetnek ebben.

A kenderfehérje -porok különböző mennyiségű rostot tartalmazhatnak attól függően, hogy hántolt vagy hámozatlan kendermagból készültek -e, és hozzáadtak -e további rostot.

A kenderfehérje por jó rostforrás, adagonként 8 grammot tartalmaz, sokkal többet, mint a legtöbb más növényi alapú fehérjepor.

 

Telítetlen zsírokat tartalmaz

A kenderfehérje por kendermagból készül, amelyet az olaj kinyerése miatt préselnek, de még mindig az eredeti zsírtartalom nagyjából 10% -át tartalmazza.

A kendermag ideális 3: 1 arányban tartalmaz omega-6 és omega-3 zsírsavakat.

Egy tipikus nyugati étrend kiegyensúlyozatlan 15: 1 arányban biztosítja ezeket a zsírokat, és számos krónikus betegség kapcsolódhat ehhez a rossz arányhoz.

Mivel a kenderfehérje por kevésbé finomított, mint más fehérjeizolátumok, több zsírt tartalmaz, mint a legtöbb fehérjepor.

A kenderfehérje por zsírt tartalmaz, felbontás után a hűtőszekrényben érdemes tárolni, hogy megakadályozzuk a zsírok avasodását.

A kenderfehérje por omega-6 és omega-3 zsírsavakat tartalmaz ideális 3: 1 arányban, ami elősegíti a szív egészségét, de emiatt valamivel magasabb a kalóriatartalma.

 

 

Ásványi anyagokban és antioxidánsokban gazdag

A kendermag hihetetlenül gazdag ásványi anyagforrás, például foszfor, magnézium , kalcium , vas, mangán, cink és réz található benne nagy arányban.

Ráadásul a kendermag lignánamidoknak nevezett vegyületeket tartalmaz, amelyek erős antioxidáns tulajdonságokkal rendelkeznek. Az antioxidánsok megvédik szervezeted az oxidatív károsodástól, amelyet krónikus betegségekhez kötődhetnek, beleértve a szívbetegségeket és a cukorbetegséget, így az antioxidánsokat tartalmazó ételek fogyasztása jót tesz az egészségének.

A kenderfehérje por jó antioxidáns- és ásványi anyagforrás, különösen magnézium és vas tartalma magas, ami jótékony hatással van az egészségére.

 

Mennyi kenderfehérje ajánlott?

A kender fehérjepor hasznos kiegészítő fehérjeforrás lehet, különösen a sportolók számára. 5-7 evőkanál kenderfehérje por naponta biztosítja az ideális mennyiségű fehérjét inzenzív testmozgást végzők számára is.

 

Mellékhatások és óvintézkedések

A kenderfehérje por a legtöbb ember számára biztonságos! 

Mivel a kenderfehérje viszonylag nagy mennyiségű rostot tartalmaz, egyeseknél gázosodás, puffadás vagy hasmenés jelentkezhet, ha túl gyorsan fogyasztanak túl sokat.

Ezenkívül azoknak, akik allergiásak a kenderre, kerülniük kell a kenderfehérje fogyasztását.

Néhány állatkísérlet azt sugallja, hogy a kender nem biztonságos terhes vagy szoptató nők, vérszegénységben szenvedők és gyenge immunitású betegek számára, de emberi vizsgálatokra van szükség.

 

Összefoglalva

A kenderfehérje por egy teljes értékű fehérje, amely antioxidánsokat, ásványi anyagokat, rostot és telítetlen zsírokat tartalmaz.

Jó választás, különösen a vegánok számára!