TOP termékek

Tanúsítvány

Árukereső, a hiteles vásárlási kalauz
Egészség blog

Koffein: igen vagy nem?

Mónika
2021.03.17 10:33
Koffein: igen vagy nem?

KOFFEIN – I LOVE YOU

Vannak, akik azt mondják, hogy nem tudnak koffein nélkül élni – mi a Naturharmoniánál ebbe a csoportba tartozunk 

 

Miért is egészséges a koffein?

A John Hopkins Egyetem tanulmánya szerint a koffein javítja a rövid távú memóriát.

A koffein zsírégető hatású, fokozza a mozgás során elégetett zsír mennyiségét. Önmagában semmit nem ér, zsírégetéshez még mindig a sport a legjobb választás.

Növeli a koncentráció szintjét is. Más szóval, ne lefekvés előtt fogyassz koffeint, hanem reggel és délután. Így fokozhatod a koncentrációdat.

Hangulatjavító hatású, csökkentheti a depressziót. Mivel a koffein csökkenti az adenozin nevű anyag hatását az agyban, ezáltal növeli pl a dopamin hatását. A dopamin az egyik felelős molekula a jó hangulatért.

 

Koffein forrás alternatívák

Sokan vannak azonban akik nem bírják a kávét, mert ritmuszavarokat, szorongást, álmatlanságot stb. okoz nekik. Számukra is van lehetőség, hogy kiélvezzék a koffein pozitív hatásait kevesebb mellékhatással, sőt akár mellékhatás nélkül.

A koffein több növényben is jelen van, és hatásuk kellemesebb lehet, mint a kávéé. Természetesen a kávé alapvető fontosságúvá vált a világon, azonban mostanában kezdjük felfedezni a koffein fogyasztás alternatíváit a nyugati világban is.

 

 

Japánban például a Matcha a mindennapi élet része, ott ez nem mondható el a kávéról. A Matcha koncentráció növelő hatása verhetetlen. Koffeinje annyira kiegyensúlyozott más tápanyagokkal, hogy harmonizálja az egész testünket.

 

 

Meg kell említenünk a különleges, egészséges, koffeintartalmú gyümölcsöt, a Guaranát. A Guaranát Brazíliában széles körben használják zsírégetésre magas koffeintartalma miatt. Fokozza az anyagcserét miközben energiával is feltölt.

Más szóval, azoknak, akik fogyni szeretnének, komolyan fontolóra kell venniük a guarana bevitelét. Fogyasztása szintén energetizál, forró vagy jeges teaként télen-nyáron élvezhetjük. Energiaszeletben is magunkkal vihetjük túrázni vagy fogyaszthatjuk edzés előtt.

 

 

A koffeint egyesek imádják, mások pedig utálják. A koffein imádók számos változat közül választhatnak:

Egy forró vagy jeges kávé nálunk még mindig a favorit.

Napi két csésze után (vagy helyett) érdemes a többi koffeinforrást is kipróbálni. Itt szeretném megemlíteni kedvenc alternatíváinkat, a Macaccinókat. A macaccinok energiával töltenek fel és közben megajándékoznak a bennük levő különböző superfoodok hatásaival is. 

 

Amerikában a U.S. Department of Agriculture (USDA)  és Európában and the European Food Safety Authority (EFSA) (Élelmiszerbiztonsági hatóság) ajánlása szerint napi 400 mg koffein bevitele biztonságos, ez 2-4 csésze eszpresszónak felel meg.

Amennyiben most szívesen elfogyasztanál egy csésze különleges kávét nézz szét kínálatunkban:

 

 

 

Kávé, Csoki...édes élvezet